Muffinsfusk

I dag slank det ner en muffins på eftermiddagen.
Var på ett möte, mitt i den tid då jag ska äta mitt mellanmål, och ett hav med muffinsar dukades upp.
Den var supergod.

Och det bästa är att jag inte känner mig speciellt skuldmedveten för det.
Det är den stora fördelen att kombinera mat med pulver som jag gör nu.
Visst, jag fick i mig onödigt många kolhydrater, men det är inte som när jag kör ren kur där en macka, eller en muffins, i princip bryter kuren och orsakar ett stopp i viktminskningen som kan ta ett par dar att hämta igen.

Märker att det här med mat blir mindre laddat för mig, och det är bra.
Balans, balans, allt handlar om balans.

Åt en så otroligt god lunch i dag. Var ledig på förmiddagen och hade lite tid på mig. Utanför affären stod en fiskebil och sålde färsk, filéad lax, så det blev en bit av den med grovsalt och citronpeppar och lite olivolja. Till det min nya favorit blomkålsmos, nu spetsad med en palsternacka också.

Jag slickade i princip tallriken efteråt!

Det som nu återstår är att få igång motionen. Där har jag inte kommit igång ännu. Får göra ett ryck. I helgen kanske...

I morgon är det i varje fall nytt besök hos min cambridgekonsulent och ny vägning.
Ska bli spännande att höra om veckan gett något resultat.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Kul! :-)

2009-10-14 @ 21:46:30
Postat av: Bittan

Om det finns vibbro i din närhet ,så testa det !

Jag kör tre gånger i veckan nu och känner att jag stärker min kropp på ett väldigt skonsamt sätt. Det "tar" och jag tycker att kroppshyddan formar sig bra,det drar ihop kroppen på ett jämt och "överallt" sätt.Ger ingen konditon ,men det ger promenaderna med hundarna varje dag..Så variation är bra ! Testa !

Det finns massor med god mat som man kan äta,som man stoppar på och mår bra av..Min frukost består nu av :En skål turkisk-yogurt med hallon,två kokta ägg,två skivor ost och skinka,sen kaffe med grädde mums

2009-10-15 @ 08:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0