Konstig helg

Hjälp vilken konstig helg jag har.
I går hade jag verkligen inte ork för något. Mycket tid framför datorn och tv:n. En storhandling på Coop Forum var vad orken räckte till. Så nu är i varje fall kylen fylld med nyttiga proteiner och grönsaker & rotsaker.

Men annars mörker.
Skyller på att jag jobbat kvällsskift hela veckan och är slut efter det. Delvis sant, men bara delvis. Mest handlar det nog om någon form av oförmåga att ta mig i kragen och få tummen ur....

Så den där promenaden jag tänkt mig blev inte av. Och i dag ser lika illa ut. Visserligen regnar det i Umeå i dag, så jag har en bra ursäkt, men ändå...

Lite mer energi i dag i varje fall, pysslar lite hemma, pluggat på min nätkurs, och lagat en supergod lunch inspirerad av ett recept här. Tack för länken Bitte!

Först blandade jag philadelphiaost (150 g) och creme fraiche (50 g) och bredde ut i botten på en ungsfast form. ca 500 g köttförs fick bryna i pannan, tillsammans med en färdig taco mix-hot. Hällde det i formen. Sedan stekte jag en gul lök, en röd lök, en röd paprika och en gul paprika tills de nästan var mjuka. Ner i formen och toppade med riven ost. Det hela fick sedan gosa till sig i ugnen i ca 15 minuter. Åt sedan med tomater till, för att få lite mer grönsaker.

Supergott!!! Nästa gång ska jag testa att lägga på lite tomater också, kanske coctailtomater i halvor, eller strimlor av soltorkade tomater.

En annan konstig sak:
skrev i ett tidigare inlägg om dokumentären om Peter Jöback och tydligen sitter de på hans skivbolag och scannar av nätet efter olika bloggar där han nämns - och så får man en inbjudan till att delta i en tävling. Känner mej inte helt tillfreds med det. Visst är bloggen öppen för alla att läsa - och kommentera - men det känns som att det saknas någon form av fingertoppskänsla här...

Nä. Nya tag nästa vecka.
Då SKA jag promenera.
Jag lovar.


Kommentarer
Postat av: Helena

Va, har dom koll på sånt, vilka som skriver om Peter? Lite knepigt faktiskt...



Hoppas du får en fin ny vecka!

2009-10-25 @ 19:21:35
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Bittan

Det finns massor med god bra mat ! Lät smaskens det där..!

Hm, så mysko....ja, tror knappas dom snubblade in av en slump...

Ha en fin forstsatt vecka /Bittan

2009-10-27 @ 15:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0