I kväll fest utan dåligt samvete

I kväll ska jag på fest med en massa kollegor från olika arbetsplatser.
Ser fram emot det jättemycket!
Framför allt så ser jag fram emot av att njuta av god mat, ett och annat glas vin, utan att ha dålig samvete eller känna att jag nu förstör något.

Njuta, men med måtta. Välja, tillåta mig, men inte frossa och överäta.

Jag känner mer och mer att jag hittar en bra balans i min relation till mat. Pulverkurer sätter liksom begreppen ur spel, och det har stökat till det för mig under en tag och jag har inte kunnat vara nöjd med hur jag äter, hur jag än äter....

Jag tror fortfarande på pulver under väl begränsade perioder, för att få lite extra skjuts och känna positivt flow med snabba resultat, men i längden är det inte det som gör att jag når den vikt som ska vara min vikt för resten av livet.

Enda som återstår nu är garderobsångesten. För fortfarande har jag svårt att känna mig fin i något som jag tar på mig, och till fest vill jag ju vara fin. Jag försöker peppa mig och tänka att det inte är mina kläder som ska på fest, utan jag som person, men jag vet hur det blir när jag står framför spegeln och drar i topen för att den ska täcka valkarna.

Men jag känner ett annat lugn nu ändå jämfört med bara för ett par veckor sedan, och "garderobsångesten" känns ändå hanterbar och överkomlig.

Kommentarer
Postat av: Helena

:) Precis, man får njuta med gott samvete! Hoppas kvällen blir supertrevlig! :)

2009-10-17 @ 20:05:44
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0