I dag

I dag ska jag till min cambridgekonsulent och köpa mer pulver.
Jo, jag är envis. Jag tror fortfarande på min metod.
I varje fall i det här skedet av min viktresa.

I dag ska jag ta mig i kragen och sluta sucka och tycka synd om mig själv.

I dag ska jag unna mig själv att må bra, att göra val jag kan känna mig stolt över när jag lägger mig i kväll.

I dag ska jag sätta upp målet att i dag ska bli lite bättre än i går. Mer begär jag inte.

I dag ska jag påminna mig själv om att jag är bra, jag kan det här och det är inte farligt att vara nöjd.

I dag ska jag lägga min kraft på att se framåt i stället för att försjunka i dået.

I dag är en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka positiva och bra beslut! Hejja! Lycka till med allt!

2009-10-02 @ 22:45:52
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0