G L A D !

Kommer från träffen med min cambridgekonsulent, och det kändes bra inför vägningen. Visst, det har blivit en muffins och en eller två mackor under veckan som varit, men jag har inte vräkt i mig onyttigheter utan tydligt brutit överätarbeteendet.

- Jag är nöjd om jag inte har gått upp, om jag brutit den onda cirkeln, sa jag innan jag klev på vågen.

Klokt tänkt, säger min konsulent, men börjar sedan skratta.
- Du är då för rolig, säger hon.

Va?
- Jo. Du har gått ner 4,7 kilo sedan förra veckan.

Helt otroligt!
Jag kan knappt tro det.
Nu inser jag att det inte är 4,7 kilo i fett, utan att det handlar om en hel del vätska och en proppfull tarm som spökade vid förra vägningen (eftersom jag då var kvar i att vräka i mig...). Men det är minus. Ett rejält minus.
Och dessutom utan att jag har gått på ren kur och svält mig med enbart pulver (du ser Bittan! jag lär mig lite jag också)

Precis vad jag behövde.

Jag vet fortfarande inte vad jag väger just nu, vill inte se siffrorna än.
Men snart så ska jag ta tag i den biten också.
Kanske nästa vecka.

Jag måste först jobba lite mer på mitt tänkande, att inte hela tiden jämföra när jag vägde som minst här i början av sommaren (typ 92 kg) utan jämföra med när jag vägde som allra mest (133 kg). Att välja fokus, helt enkelt, så jag ser den positiva förändringen i stället för att söka fel och brister.


Kommentarer
Postat av: Bittan

Så glad för din skull ! Man måste "tugga sig smal" svälta och bara dricka pulver kanske funkar just för tillfället med är inget i längden.

Och det är ju i längden du ska leva ;)

Här finns också en fin sida med många goda härliga recept att frossa i !



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6447375



Jag har inte dragit detta med LCHF till sin spets..utan så gott jag bara kan.

Tex kaviar,som jag vill ha lite till ägg,då kan man välja...kolla tuberna och välj den som har minst kolhydrater..för det är stor skillnad på alla varor..bröd tex som jag också äter en skiva per dag.

Jaaa...du ser jag har många ord ;)

Nu ska jag röra i köttgrytan på spisen/Lycka till ..ska hålla koll på dig;)

2009-10-15 @ 15:11:49
Postat av: Misss Brightside

Va duktig du är :) Det är så himla kul varje gång man kommer tillbaka och kikar in på din blogg och ser att du fortfarande inte gett upp. Helt otroligt. Du inger massa hopp, hoppas du vet det. Jag ska smygstarta med LCHF idag jag ocksåm ska försöka producera fram lite recept också.

Grattis till det stora minuset iaf :)

2009-10-16 @ 09:21:00
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Viktbloggerskan

Så glad för din skull! Vad duktiga vi är ;-) Njut nu av helgen och koppla av! Kram!

2009-10-16 @ 10:56:02
URL: http://www.metrobloggen.se/viktbloggen
Postat av: Helena

Åh, vad kul!! Grattis!! :-)

Härligt när man blir glatt överraskad på det viset! Ha en trevlig helg nu! :-)

2009-10-16 @ 19:25:08
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0