Ceasarsallad

Håller på med en ceasarsallad till lunch. Utan krutonger.
Salladen är verkligen en favorit.
Liksom blomkålsmos.
(inte tillsammans dock... )

Det är kanske det roligaste just nu, att upptäcka nya matfavoriter.
Känner att lusten att laga mat, experimentera i köket, söka spännande recept har kommit tillbaka.
Det har som legat i träda i ett år.

Samtidigt smyger tanken fram, ska jag kanske ge mig på en ren kur igen för att få lite fart på fläsket?
Det är så frustrerande när jag inte känner framsteg. Även om jag vet att jag ska jämföra med min högsta vikt någonsin och inte den lägsta, så är det svårt.

Tur att jag har en träff med min cambridgekonsulent i dag, hon har alltid kloka råd att ge.
Dessutom blir det vägning.
Vilket jag gruvar mig för.
Det har inte gått lika bra den här veckan, många "jag ska bara ta en, det är inte så farligt"-situationer.

Återkommer med rapport.

Kommentarer
Postat av: Viktbloggerskan

Att det inte gått bra trodde du ju inför förra vägningen också ;-)



Caesarsallad levde jag i princip på under tiden jag hade ett resande jobb - restaurangpersonalen på Scandic visste vad jag ville ha efter ett tag ;-) Var längesen jag åt det nu, dags igen tycker jag! Mums!

2009-10-22 @ 13:22:21
URL: http://www.metrobloggen.se/viktbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0