Viljestyrka

I dag har jag använt all min viljestyrka för att hindra mig själv från att gå över till affären och köpa massa onyttiga saker att trycka i mig. Längtar, längtar tills klockan är 22 och närbutiken runt hörnet stänger. För då är som möjligheten borta...

Födelsedagskalas i går gick väl så där. Smakade av tårta, kaka och lite snacks efteråt. Må så vara. Men tjuvåt lite i köket när ingen annan såg.
Inte bra...
Framför allt smygandet oroar mig.

Vet redan nu att det inte blir någon bra invägning på torsdag, och då kommer alla ge-upptankar direkt. Om det nu ändå är en dålig vecka, varför inte få lite valuta för dålighetera och frossa loss lite? Så går tankarna, och jag vet att det är fullständigt ologiskt men det känns inte så.

Konstigt att jag som har så svårt att visa och uttrycka mina känslor låter mig styras så mycket av dem.


Kommentarer
Postat av: Helena

Känner så väl igen de där tankarna, att har man ändå fuskat så kan man lika gärna fortsätta... Hamnar själv där i mellanåt. Och det är inte så lätt att vända dem till att istället tänka att man så fort som möjligt ska försöka komma på rätt köl igen. Varje tillfälle är en utmaning, men tids nog ska man väl bli av med de felaktiga vanorna. Det är vad jag hoppas för min egen del i alla fall.

2009-11-08 @ 20:52:34
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Misss Brightside

Detta smygeriet är inte bra, men ändå kan man inte låta bli. Och de där andra tankarna är också jobbiga, har själv haft likadana idag. Man vill att klockan ska bli 22 för att utplåna chanserna att fuska, men minuterna segar sig som aldrig förr. Hoppas det gick bra för dig iaf. Annars är det bara att ta nya tag imorron!

2009-11-08 @ 23:48:56
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0