Ett minus

Dagens vägning avklarad.
Drygt ett kilo minus.
Härligt.

På en månad har jag ett totalt minus på 5,2 kg.
Bra jobbat.

Men jag blundar fortfarande för vågen. Vill inte se hur mycket över 100 jag ligger, även om jag har en rätt bra aning om ungefär hur det ser ut...
Lite barnsligt att göra så, men just nu funkar det och därför är jag rädd för att ändra på det.

Steg för steg arbetar jag bort alla nya pluskilo som jag åt på mig under sommaren och början av hösten.
Men det är tusan att det är så mycket svårare att få snabba minus än snabba plus!

Kände att det skulle vara ett minus den här veckan, för det har gått bra och jag har skött mig. Enda undantaget var gårdagen då jag var en heldag i Stockholm med gratis flygplansmat, arbetslunch, fikabröd och fel mattider över lag. Men jag överåt inte. Jag köpte inte massa choklad på flygplatsen vilket jag annars alltid brukar göra.
Så jag försöker vara nöjd med det ändå.

Nu försöker jag hålla samma stil den vecka som kommer, till nästa torsdagsvägning. Tre pulverpåsar om dagen, ett mål mat och någon frukt eller hårdbrödmacka där emellan. Och så givetvis promenader!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0