Provrums-ångest

Jag gillar att shoppa. Och då passar det ju rätt så bra att vara i en av världens shoppinghuvudstäder.
Har riktigt sett fram emot att få köpa lite nya kläder, nu när jag gått ner rejält i storlek.
Flera av de vanliga butikerna här i London har också kläder upp till storlek 46/48, så utbudet känns rätt så bra.

I eftermiddag har jag varit på Debenhams (rekommenderas!) och provat massor med kläder.
20% rea!
Att prova byxor är riktigt roligt, för där kan jag numer ha riktigt "små" storlekar, typ 44.
I dag blev det också ett par caprijeans från designern John Rocca.

Men överdelar, det är ett mörker.
Storlekarna må så vara (oftast typ 48), men ärmarna funkar inte.
Jag kan inte ha korta ärmar.
Mina överarmar är så fruktansvärt hemska.
De är värre nu än innan jag gick ner i vikt, stora, rynkiga, skrövliga påsar.
Mina överarmar ser ut att vara 80 år gamla.
Det ser inte klokt ut.

Så allt som inte har en ärm som täcker åtminstone halva överarmen går helt enkelt inte.
Och modet på toppar just nu, så här inför sommaren, är kort-korta ärmar, eller helst ärmlöst...

Provade top efter top, och fick mer och mer ångest i provhytten när jag insåg att jag inte kan ha något av de jag plockat på mig. Samtidigt vill jag inte köpa långärmat inför sommaren...

När jag kommer hem måste jag ta reda på om det går att göra något för att få huden på armarna att ta ihop. Jag vet att det är problem med lös, överflödig hud när man går ner i vikt, men så här vill jag verkligen inte ha det...

Tills vidare söker jag vidare efter toppar, med halv-långa ärmar.

Maten i dag: fortfarande bara halvbra.
Provrumsångesten ledde till lite onyttigt ätande, men inte okontrollerat.

Kommentarer
Postat av: - H *

- najs ju!

2009-05-13 @ 22:26:08
URL: http://merey.blogg.se/
Postat av: susanna

kul med byxorna!

2009-05-14 @ 00:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0