Motionera mera!

Jag har haft lite svårt att få till motionen under våren här.
Vet inte riktigt vad de suttit fast i, men motigt har det varit.
Men jag anar en liten ljusning nu.

Den senaste veckan har det blivit ett par promenader - både längre och kortare - och två pass vattengympa på Iksu.
Känns riktigt bra.
Jag kommer ihåg hur bra jag mår när jag rör på mig, hur välgörande den friska luften är, hur skönt jag sover med trötta muskler. Nu ska jag försöka hålla fast vid den känslan och se till att få mer.

Jag är inte uppe i den halvtimme om dagen i genomsnitt som man bör ha, men jag närmar mig.
Ska försöka hålla takten uppe den här veckan också, så jag har promenadvilliga ben när jag åker till London. För där lär det inte bli så mycket annat motion än just promenader.

Börjar så smått få resfeber. Kan inte riktigt fatta att jag ska i väg, och vara borta i över två veckor! Och dessutom åka själv och prata engelska med massa okända människor. Hjälp!

Dagens vikt:
fortfarande plusvikt efter lördagens grillfest och minifrossa. Men det är mest vätska verkar det som (kolhydrater binder ett par kilo vätska i kroppen). Om ett par dagar borde jag vara tillbaka på 93,0 - och innan veckan är slut siktar jag på låga 92.

Kommentarer
Postat av: Misss Brightside

Ja, varför är det så? Att det ska vara så svårt att komma ut. Bara förut när jag gick bort med tvätten till tvättstugan så kände jag hur skönt det var att gå den lilla biten. Man vet ju att man känner sig så otroligt stolt och mår så oerhört mycket bättre bara man tar sig ut.. Dumma tankesystem..



Grattis förresten. Du har lyckats bra sen jag kikade in här sist trots ett par motgångar. Keep it up!

2009-05-04 @ 13:35:02
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Viktat

Hej! Skulle gärna vilja maila dig, men hittar ingen mailadress till dig. Hör av till mig om det känns ok (annars hoppar du över), [email protected].

2009-05-04 @ 20:44:15
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0