Mitt första maj-plakat: jag är vacker!

I dag ska jag och lyssna på första maj-tal här i Umeå. Jag är inte politiskt aktiv, men intresserad av samhällsfrågor och politik. Och att lyssna på tal är alltid speciellt, oavsett om man håller med eller inte.

Funderar på vad jag skulle skriva på min egen demonstrationsskylt, om jag skulle demonstrera i mitt eget tåg på första maj. Tänker först på stora ord som solidaritet och medmänsklighet, alla människors lika värde. Men så dyker en annan tanke upp i mitt huvud:
Jag skulle samla kvinnor i olika åldrar, olika hudfärger, olika yrken, olika storlekar - från modellsmal till överviktiga i storlek 56, och så ska vi alla bära varsitt plakat med texten "Jag är vacker som jag är - jag duger för den jag är". Sedan skulle vi tåga runt i staden, skratta och sjunga och bara trivas med att våga stå för att olikheter är okej.

Vad skulle det stå på ditt demonstrationsplakat?

Dagens vikt: 93,0 kg
Bara två hekto kvar till -30 kg.
Ofattbart!

Kommentarer
Postat av: Viktat

Skulle GÄRNA gå i det tåget!

2009-05-01 @ 21:18:37
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0