Lite om i dag

Om det var trist i provhytten i går, så var det bättre i dag.
Hittade en fin top på Next som fick följa med hem.
Ett par jeans var nära att få hänga på de oxå, men jag ska fundera lite till... tänker ju gå ner mer i vikt, så jag ska nog inte köpa på mig för mycket heller.

Vikten ja, tja, det är fortfarande lite si och så med den biten. Hankar mig fram. Inte helt enligt min mat-plan, men inte total katastrof heller... Får hoppas att alla prommenader på Londons gator och in och ut i olika affärer och shoppingcenter bränner lite extra kalorier för att kompensera.

Tänkte berätta lite om den kurs jag går, det handlar om att bli bättre på att kommunicera på engelska, framför allt prata, men även skriva email/brev, ringa osv. Vi är en riktig internationell klass: sverige, schweiz, spanien, ryssland och brasilien. Det är riktigt kul, men svårt. Kämpar med grammatiken, och alla hemska prepositioner och konstiga språk-regler som britterna har för sig. Det går frammåt, men jag är lite frustrerad och tycker det går för långsamt (känns det igen...). Det beror nog mest på att jag på måndag ska ha ett möte med en britt, och vill känna mig så förberedd jag bara kan inför det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0