Ändrade viktmål

Dagens vikt: oförändrat.
Tusan också.
För nu lär det stå still några dagar till, kanske tom lite uppåt.
Ska på grillfest i kväll och har sedan tidigare bestämt mig för att äta lite. Ska undvika allt för stora mängder kolhydrater och låta bli godis, chips osv. Men ett eller två glas vin blir det, och en grillad köttbit med sallad.

Inser att de mål jag satt upp är för långt borta. Under 90 till påsk gick ju inte, jag är inte där än. Nästa mål är under 85 till midsommar. Även det blir svårt eftersom jag snart åker till London och blir borta i över två veckor. Får tänka under 90 till midsommar i stället som mitt möjliga mål - allt utöver det är bonus. Hmm. 90 är bara två kilo bort. Tror jag lägger på två till, Så under 88 till midsommar är mitt nya mål.

Har funderat på om det är att fuska mot mig själv att ändra i målen. Men kommit fram till att det är det inte. Jag vet varför det inte fungerat fullt ut i vinter, och vet att min Londoresa inte fanns med i planerna när jag satte mina mål. Så nu justerar jag målen så de är mer realistiska. Att ha mål som är onårbara är inte heller bra, då tappar jag så lätt sugen och ger upp eftersom det "ändå inte är lönt".

Så: under 88 till midsommar!

I dag har jag sytt om ett par jeans nu på förmiddagen, ett par som jag köpte på mellandagsrean och som snabbt blev för stora. Nu är det krymta på både bredden och längden och får fungera som high-water-byxor ett tag.



Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till =) /eva.blogg.se

2009-05-03 @ 02:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0