Viktstrejken är över

Dagens vikt: 97,2 kg.
Alltså -0,5 kg
Äntligen händer det något på vågen.

Är så lättad och glad, och stolt över att jag klarade av att hålla ut.
Tror det blev lite psykiskt, ungefär som att ta sig under 100 kg, det satt hårt inne.
Nu känns det genast enklare och roligare att fortsätta köra på med kuren.

Samtidigt känner jag att jag måste hitta ett sunt sätt att förhålla mig till vågen, till platåer, till goda och mindre goda viktnyheter utan att det sätter igång en berg- och dalbana inombords.

Min terapeut säger att jag ska ställa mig på vågen utan förväntnngar, och bara notera siffrorna utan att värdera dem.
Men jag förstår inte hur det ska gå till...
Får fortsätta klura på den biten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejar på dig vet hur jobbigt det är när allt står stilla :) Emma

2009-03-11 @ 09:12:04
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Bittan

TjoooHooo...

Strunta i vågen vill ena hjärnhalvan skriva..men vet hur beroende man är av dessa små siffror !

Jag mäter också,vilket ger stor tillfredställelse,särskilt efter att jag läste om hur stor plats fett tar jämfört med muskler !

ha en fin kväll ,keep on !

2009-03-11 @ 16:25:46
Postat av: Vendela

Du har en liten utmaning att hämta inne hos mig :-)

2009-03-11 @ 17:23:39
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0