Till slut: under 97

Tusan så segt det ha varit!
Men i morse visade vågen äntligen under 97.
Tror aldrig jag har stått så länge på ett kilotal som den här gången....

Dagens vikt: 96,9 kg.
Viktminskning sedan augusti 08: -25,9 kg.

Hm. Hade varit trevligt om jag redan i dag fått skriva 26 kg blankt...
Se där.
Aldrig riktigt nöjd...

Träffade tjejkompisarna AK och M i går kväll. De åt pizza och sedan lite snacks och nötter, drack vin. Jag kom efter pizzan, och avstod så väl snacks som vin. Kändes bra, även om jag kände hur sugen jag var.

Blev lite skrämd av hur min hjärna fungerar när jag blir sugen. Den började direkt tänka ut små "planer" på hur jag skulle kunna få i mig lite av chipsen utan att det skulle märkars....
... om de båda lämnar rummet, då kan jag ta några stycken....
... om jag bär upp skålen i slutet av kvällen kanske jag kan tjuva några.....
... om jag blir för sugen kan jag ju alltid gå förbi macken på vägen hem och köpa en egen påse...

Vilken starkt drivkraft det är!
Fick verkligen passa på mig själv för att inte låta om-tankarna ta över.
Nu gick det bra, men det påminner mig om att jag hela tiden måste vara uppmärksam på hur tankarna vandrar i väg, och ifrågasätta dem, om det verkligen är vad jag vill.

Ha en bra lördag.
Själv ska jag ägna mig åt lite seriös shopping och sedan en kväll framför melodifestivalen.
Men vet inte än vilken låt jag håller på...

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej,

hamnde av en slump på din blogg. Du vet för att lyckas behöver Du bra motivation. Hittade en bra hemsida på nätet www.starkare.nu där kan man kostnadfri få metalcoatchning för viktminskning.Lycka till!

2009-03-14 @ 17:47:15
Postat av: Anonym

Hej,

hamnde av en slump på din blogg. Du vet för att lyckas behöver Du bra motivation. Hittade en bra hemsida på nätet www.starkare.nu där kan man kostnadfri få metalcoatchning för viktminskning.Lycka till!

2009-03-14 @ 17:49:25
Postat av: Anonym

Wow, vad stark du är! När de där om-tankarna lurar så gäller det att inte ge vika för dem , vilket man oftast gör..



Du ska känna dig riktigt stolt över dig själv!

2009-03-15 @ 17:51:13
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0