Tålamodstankar från vågen

Dagens vikt: 97,7.

Blev så besviken i morse.
Trodde verkligen att vågen skulle börja röra sig nedåt nu.
Jag har hållit mig bra till min cambridgekur hela helgen - ja, sedan jag hoppade på pulver-tåget igen i torsdags efter mini-upphållet förra veckan.
Men det har stått stilla i flera dagar nu.

Det kan låta absurt, men det är så speciellt att gå på en vlcd-kur.
Då ska det hända saker rätt snabbt.
Vågen ska gå nedåt runt 1,5 kg i veckan.
Och så har det sett ut tidigare när jag kört kuren på mitt eget sätt (jag lägger till lite proteiner typ ägg, räkor eller lax).

Okej, det här med tålamod är inte min grej.
Jag vet. Jag vet att just nu är det bara att härda ut som gäller, att inte tappa sugen, inte börja fuska, utan fortsätta enligt planen. För resultatet kommer.

Jag försöker peppa mig med de orden, men de ekar rätt ihåligt inom mig just nu.
Har svårt att hitta känslan som gör att jag orkar stå ut.

Måste hitta den till i kväll, för det är då som suget sätter in som värst.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Så trist..........hmmm..förstår hur det känns,tålamod är inte min grej heller,NU ska det ske..snabbt och fort..

Det kommer snart resultat,du får tänka att hålla dig under 100 ! Och vara nöjd med det ett tag !

Ha en fin dag ändå /B

2009-03-09 @ 11:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0