Resestrul&god mat

Är på resande fot, och försöker nu ta mig hem till Umeå igen.
Vilket inte är det lättaste med tågförseningar som gör att jag missar mitt flyg hem.
Suck.
Blir en sen kväll.

Att hålla mig till cambridge har varit omöjligt de här dagarna.
Det händer något när jag reser, blir så himla godissugen.
Vilket jag inte har några större problem med annars.

Och jag har ätit god mat både i går kväll och i dag. Eftersom jag varit på ett möte med en mindre grupp, så var det svårt att ställa mig utanför och sitta med mitt pulver. Visst det går, men jag kände att jag inte riktigt ville göra den uppoffringen, så det har blivit ett uppehåll. Funderar som bäst på hur jag ska göra på Arlanda - om jag ska äta "vanlig mat" där eller ta mig en cambridge.
Får bråttas lite med den frågan ett par timmar till innan det är dags.
Å ena sidan är det väl lika bra att hoppa på kuren så snabbt som möjligt.
Å andra sidan kan det vara skönt att äta vanligt, när jag nu ändå gör ett mini-uppehåll.

I morgon är det hur som helst ren kur som gäller igen. Nu är det inte heller några "störningar" i vardagen de närmsta veckorna, så jag satsar nu på en obruten period på ren kur i dryga två veckor. Det känns bra. Behöver kapa några kilo till för att känna att jag riktigt är på gång igen. Vill också lägga mer kilon mellan mig och 100-sträcket för att kunna slappna av och inte hela tiden känna oron för att jag ska tippa över på fel sida om sträcket så fort det händer något eller jag gör ett uppehåll.

Men målet att vara nere på 90 kg till påsk känns lite avlägset och tufft.
Jag låter det stå kvar tills vidare, men får nog vara nöjd med att nå låga 90-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0