Osams med vågen

Nu är jag osams med vågen igen.
Enligt den så har jag gått upp 0,5 kilo på en dag.
Det tror jag inte på.
Det är inte möjligt.

Så det finns två alternativ:
1) Det är fel på vågen
2) Jag har lagt på mig onödig vätska som gör att vågen pekar åt fel håll.

Jag tror själv på nummer två.
Hade visserligen en liten incident med gravad lax i går, som jag rullade ihop med lite philadelfiaost. Mums. Rekommenderas! Men det var inte i sådana mängder att det förklarar en ren viktökning. Däremot kan jag fått i mig lite för mycket kolhydrater de senaste dagarna, och därför börjat binda vätska igen.

Su nu ska jag bli mer cambridge-strikt för att se om det gör skillnad.

Suck.
Varför kan det aldrig vara enkelt?

Tack för bra kommentarer om mina mål-funderingar. Har inte bestämt mig hur jag ska göra, men lutar åt det som Starlight är inne på - att hålla fast vid målet. Helt enkelt av den enkla anledningen att börjar jag ändra och trixa med dem, så kan det bli en enkel "genväg". Och den nöjdhet jag i så fall kan kvittera ut från ett ändrat mål blir nog rätt så ihålig. För i bakhuvudet finns det "gamla" målet kvar och spökar.

Kommentarer
Postat av: Sophy

bara till att gå på toa så försvinner d ;)

2009-03-13 @ 09:03:07
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad är dina planer denna underbara fredag?

2009-03-13 @ 09:06:25
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: Starlight

fnissar bra förslag... men stämmer nog inte så bra på mig inte... =) ujuj =)



Du skriver det själv bättre än jag gjorde. Enkel genväg. Stå på dig och kämpa - du fixar det!



Själv ska jag ta bort lite mer saker i mitt liv nu, har tillåtit mig att dricka lightsaft, cola light. Ätit choklad och nötter. Men känner att det blivit lite för mycket av det nu. Dvs inte bara på helgen som det var i början. Så nu stryper jag de intagen ett tag.

Svårt det här med balansen.....

Kram och ha en kanonhelg.

2009-03-13 @ 13:35:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0