Önskningar på vågen

Jag önskar att jag inte brydde mig så mycket vad som står på vågen.
Att det inte varje morgon är en känslomässig kamp först inför beslutet om jag ska väga mej eller inte, sedan inför siffrorna som blinkar mot mig.

Jag önskar att jag kunde vara lugn i min viktresa, utan att hela tiden törsta efter bekräftelse från varje hekto som försvinner.

Jag önskar att jag inte hela tiden mätte mitt eget värde mot hur bra eller dåligt jag lyckas med vikten.

Jag önskar att jag inte ställde mig på vågen i morse, eftersom de senaste dagarnas uppehåll sitter kvar i form av plus-kilon och jag därför känner mig misslyckad, less, trött och deppig just nu.

Kommentarer
Postat av: Madde

När man tränar sås kall man inte kika så mycket på vågen för musklerna väger mer. Jag står stilla just nu efter 5 kilo minus, nu måste man nog ha tålamod ett tag utan attd et händer något...



Trevlig helg

2009-03-06 @ 09:54:34
URL: http://peggis.blogg.se/
Postat av: Sophy

"När jag blir smal blir jag lycklig och glad. Eller?" - nä det blir man inte, man blir lycklig när man har lärt att älska sig själv.

2009-03-06 @ 09:55:21
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0