Dags för en ny våg?

Stod och fingrade på en ny våg på stormarknaden i går.
Ett bra erbjudande, rätt snygg var den också, plus att den mäter kroppsfett, vatten och muskelmassa.
Skulle vara rätt kul att ha en sådan våg.

Men jag är lite rädd för att köpa en ny våg, för jag vet ju att vågar visar olika. Kan skilja flera kilo.
Hur gör jag då med min "vikträkning"?
Enligt den nya, eller enligt den gamla?
Tänk om jag väger flera kilo mer på en ny våg?
Eller mindre?

Hmm. Får grunna på vågfrågan ett tag till.

Dagens vikt, på den gamla trotjänaren: 95,4 kg.
Stilla med andra ord,
Inte konstigt med tanke på gårdagens choklad.
I kväll väntar räkor och vin. Så det kommer nog fortsätta vara stilla på viktfronten någon dag till.

Ser annars fram emot en ledig fredag med först besök på badhuset med gudsonen och hans familj, sedan lite seriös shopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0