Att visa bilringarna

Hade en diskussion med min kompis härom dagen. Hon visade en ny blus som hon köpt, och som hennes sambo inte alls gillade. Han tyckte den var tråkig, och att hon ser tjock ut i den. Nu ville hon ha mitt smakråd. Min invändning var att den inte satt bra, att den var för stor och blev pösig över magen.
En åsikt som inte föll i god jord.
– Jag kan inte ha tajta kläder, för då syns bilringarna, och det är det fulaste jag vet när överviktiga går i tajta kläder, svarade hon bestämt

Min kompis är inte i närheten av lika överviktig som jag, men hon behöver gå ner kanske tio, tolv kilo för att vara i riktigt bra form. Men bilringar? Hallå? Och vad är det för fel med det då?

Men samtiigt är det precis vad jag själv gör hela tiden. Jag aktar mig noga för kläder som sitter åt, de ska dölja så mycket som möjligt, inget ska strama eller puta ut. Även om alla givetvis ser vad som finns där under, så ska det bara anas, inte visas.

I dag har jag haft en grön blus på mig, och den sitter nästan lite väl nära kroppen. Så hela dagen har jag både känt mig fin och varit obekväm för att mina bilringar kanske putar ut för mycket.

Så dumt egentligen.
Jag önskar att jag vore lite modigare och vågade klä mig i det jag ville, och inte valde kläder för att dölja mina bilringar på bästa sätt.



Kommentarer
Postat av: Misss Brightside

i ärlighetens namn så är det faktiskt väldigt fult med överviktiga som visar bilringar. Jag gör allt för att undivka det. Nu har jag visserligen inte direkt bilringar (förvånansvärt nog) bara en glipa som går in på varje sida.



Men det finns ju så mycket man kan göra för att dölja det. Det bästa är ju lite större tröjor som när skurna under bysten. Dvs sitter lite tajtare där uppe och får ut en aning neråt. Eller så tar man nåt lösare och sätter ett skärp i midjan. Jag har nästan mer skärp än tröjor. För om man markerar där man är smalast så gör det skillnad. För otroligt många komplimnager när jag har ett skärp i midjan och folk tror att man har gått ner i vikt. Men det enda det gör är ju att framhäva de kruvor man faktiskt strävar efter att ha.

2009-03-12 @ 23:29:32
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Starlight

Oh så väl jag känner igen mig.

Provar kläder jag har hemma men tycker att det syns under, bilringarna, så tar jag av mig tröjan igen även fast den nog egentligen var helt ok. Tajta kläder har jag aldrig - men lite halvlösa kläder skulle jag vilja våga ha.



sneglar på förra kommentaren Mmmm... försöker föreställa mig själv i skärp på tröjan... ujuj... då hade bilringarna vällt ut både upp till och ner till... skrattar nej, inget för mig inte. =)



2009-03-13 @ 13:38:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0