Vem försöker jag lura?

Ingen bra dag i går.
Framför allt ingen bra kväll.
Tröståt.
Vill inte prata om det.

Upptäckte två saker när jag var på affären för att köpa hem onyttigt att trösta mig med. Två beteenden som skrämmer mig lite.

1. Jag valde en affär där risken skulle vara som minst att jag skulle stöta på någon jag känner. Allt för att inte behöva bli "avslöjad". När jag ändå såg ett bekant ansikte så nästan gömde jag mig, försökte göra mig osynlig, och gick en omväg så vi inte skulle mötas.

2. Jag ville så gärna ha något gott fikabröd och bestämde mig för en morotskaka, som man köper styckevis. Jag plockade i två i påsen, fastän en hade räckte mer än väl. Kom på att jag med två ville skicka den osynliga signalen att det var jag och en till som skulle dela på det, att det inte var tjockisen som köpte något onyttigt att frossa på... Upptäckte att så gör jag nog för det mesta, köper så det ska se ut som om jag ska dela med någon eller bjuda på det.

Egentligen är det nog mig själv som jag försöker lura på det här sättet.
Men det lyckas inte särskilt bra.
Resultatet blir bara att jag fyller kylskåp och skafferi med ännu mer onyttigheter, och finns det hemma så äter jag upp det förr eller senare.

I dag ny dag.
Nytt fokus.
Det kan bara bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0