Träningspeppad och vågrädd

Träningsvärk i rumpan i dag.
Tyckte jag var duktig på att stretcha efter gårdagens runda, men tydligen så räckte det inte till.

Känner mig peppad på träning just nu, har bokat in vattengympa i kväll och tänker ta en ny runda i skogen i morgon förmiddag om vädret tillåter.

Jag vet att det är en effekt av pulverkuren, när man kommit över de första dagarna så frigörs en massa energi i kroppen, och det är den jag försöker ta tillvara på bästa sätt. Kan jag få in rutiner nu så blir det lättare att hålla dem när sommaren och semestern kommer igång på allvar.

Däremot är jag rädd för att kliva upp på vågen igen. Vet att jag måste göra det snart, om inte annat så på torsdag eller fredag då jag ska på vårdcentralen och ta lite prover (uppföljning på mitt hälsohemsbesök). Är så himla rädd för att vikten ska ha stuckit i väg för många kilon, för det är så tröstlöst att gå ner samma kilon gång på gång. Samtidigt vet jag att jag blir peppad av att se hur det sjunker, och nu borde det gå nedåt i hygglig fart.

Det lutar det åt att jag väger mig i morgonbitti.
Lika bra att få det gjort.

Kommentarer
Postat av: Pulver

Man kan väl inte vara vågrädd om man skall på vattengympa :D

2009-06-08 @ 15:42:26
URL: http://viktminskning.blogsome.com
Postat av: Bittan

Hejjar på dig!

2009-06-08 @ 16:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0