Sommarblommor och hagel

Har ägnat dagen åt att åka runt på handelsträdgårdar och köpt lite sommarblommor till min uteplats.
Älskar att få göra i ordning där, sätta vackra, färgglada blommor, få lite jord under naglarna.
Men i dag kändes det konstigt.
För plötsligt började det hagla.

Sommaren är visst inte här riktigt ännu.

Om haglet inte fortsätter blir det i varje fall plantering i morgon.
Dahlior och sibirisk vallmo är mina favoritet.
Funderar på om jag ska skaffa en tomatplanta också, har min uteplats i söderläge så om sommaren blir bra brukar tomatplantor trivas där...

Känns i varje fall skönt att vara lite mer aktiv i dag. Det har varit lite dåligt på den fronten.
Ingen motion att tala om, men ger det ett nytt försök i morgon.

Har annars funderat en hel del på det här med självbild i dag.
Jag förstår att jag är i en "nyorienteringsfas" just nu - från extremt överviktig, till mer normalt överviktig, på väg mot normalviktig. Huvudet hänger inte riktigt med, och spegelbilden är oftast smått overklig - inte i någon bra mening - utan jag känner och ser mig som lika stor som för 30 kg sedan.

Tills hjärnan kommti i kapp så får jag bara lita på resultaten som vågen - och kläderna visar.

Vågen ja.
Har inte vågat mig på den riktigt än.
Vet att jag har pluskilon sedan London-äventyret och svårigheterna att komma tillbaka efter resan, men vet inte hur mycket.

Tidigast tisdag kliver jag upp på vågen, har jag bestämt mig för.

Kommentarer
Postat av: Pulver

Vädret är extremt konstigt, men jag lyckades härda ut i shorts idag i alla fall :)

2009-06-06 @ 20:10:33
URL: http://viktminskning.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0