Sen joggingtur

Det är en helt underbar sommarkväll i Umeå, det har bara smällt till så har sommaren kommit på allvar.
Klockan är nu tio på kvällen, och det är fortfarande 20 grader varmt.
Så det blev en kvällstur i motionsspåret i dag.
Är mycket nöjd med min insats - har joggat en riktigt lång sträcka och tagit ut mig mer än någonsin!
Men oj vad benen var tunga på slutet, det gick riktigt sakta, men joggade gjorde jag.

Märker dock att jag har lite problem med andningen, tvärt-om-andas gärna, det vill säga magen ut när jag andas ut, och in när jag andas in. Det blir lite kontraproduktivt.
Vet inte riktigt hur jag ska rätta till det.
Andningsövningar kanske?

I morgon bitti ska jag på vårdcentralen och ta lite prover, två års uppföljning efter min första vända på hälsohemmet. Skulle ha gjort den redan, men har skjutit på det - det har varit lite svårt att få tiden att räcka till.
Ska i varje fall bli spännande att få se svaren så småning om, och få en jämförelse på alla värden under de här två åren.

Nu ska jag belöna mig med några parti betapet innan jag hoppar in i duschen och sedan sängen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0