Min nya last

Jag har fått en ny last.
Betapet.
Ni vet, alfapet, fast på nätet, där man spelar live-matcher mot andra spelare.
Hur roligt som helst!

Tiden bara springer i väg när jag fastnar för ett parti betapet, och om jag förlorar vill jag spela bara en till för att förbättra min rankingpoäng. Och de (få) gånger jag vinner blir jag full av självförtroende och kör en match till av bara farten.

Känner riktigt hur lätt det är att bli sittandes i timmar vid datorn.
Just nu så konkurrerar det bara med tv-tid, men får verkligen skärpa mig så jag inte väljer ett part betapet före en tur i motionsspåret. För lockelsen är stark!

För övrigt så ställde jag mig på vågen i dag.
dagens vikt: 94,2 kg.
Härligt,
Ett kilo mindre än vad jag vägde dagen innan midsommar.
Har något pluskilo kvar innan jag är helt i kapp, men det känns skönt att ha krupit under 95 igen.

Precis som efter en vinst i betapet känner jag mig full av självförtroende och lust att kämpa vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0