Jobbiga pluskilon

Så vägde jag mig då nu på morgonen.
Vet inte det var smart eller inte, men nu är det gjort, och siffrorna inetsade i minnet.

Inte kul siffror.
Är tillbaka över 95 kg.
Plusvikt på tre kilo jämfört med för en månad sedan.
Semestrandet, och framför allt de urspårningar med tröst/hetsätning jag har haft under den tiden har satt sina tydliga spår.

Förbannat att det ska vara så lätt att gå upp i vikt!

Nu gäller det att bita ihop och inte tappa modet.
Visst, jag har gått ner de här kilona en gång förut, men det hjälper inte.
Det är bara göra om det.
Sikta nedåt.
Under 90.
Kämpa på.
Heja heja.
Blä!

Klarar inte av att vara hurtfrisk och "tänk positivt".
Men det spelar ingen roll.
För jag ska vidare.

Tröstar mej med lite Nalle Puh som jag fick via mailen i dag och använder det som en metafor för att inte krångla till det i onödan nu:

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara besluta dig för
vilken som är den högra - sedan kan du vara säker på att den andra
är den vänstra."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0