I dag: bättre

Det går bättre i dag.
Efter en låååång uppförsbacke så har jag snart klarat av ett helt dygn utan att fuska med cambridge.
Alltid något.
Nu gäller det bara att klara två till likadana, så är jag på banan igen...

Fortfarande undrar jag var den där knappen sitter, den som gör skillnaden mellan att jag får det att fungera och inte fungera.

Men känsloläget är detsamma, en slags nedstämd likgiltighet.
Försöker bara härda ut just nu, vet att det ger med sig förr eller senare.
Stå ut i känslan, som min terapeut säkert skulle ha sagt.

Ser i varje fall fram emot en ledig helg - utan tentaplugg, utan massa måsten. Ska verkligen försöka hitta på saker att göra bara för min skull. Tror att jag ska köpa blommor till min uteplats, plantera och pyssla, det är bra för själen!
Och så motion.
Promenader. Ut och gå.
Jag ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0