Hittar inte glädjen

Hm. Omstarten går väl inte direkt smärtfritt.
Den går rakt ut sagt dåligt.
Men jag kämpar på.
Hoppas att det ska bli lite enklare efter denna dagen - i går var jag på resande fot (Stockhol tur och retur för ett möte) och det är alltid svårt att få till en bra matordning då. Sedan har jag tenta i dag för den lilla "vid-sidan-av"-kurs jag läst i vår. Och jag har varit rätt så stressad inför den, eftersom jag inte alls hunnit plugga så som jag velat...

Men det positiva är att jag efter tentan i dag är ledig, ska alltså inte tillbaka till jobbet.
Så eftermiddagen tänkte jag tillbringa på Iksu med lite solning och vattengympa.

Det som bekymrar mig mer är att jag inte känt mig särskilt glad sista veckan.
Visst, det har varit mycket ett tag, och nu är det som om luften gått ur mig.
Ser inte riktigt fram emot något.
Det mesta känns bara jobbigt.
Och det här är ingen bra känsla, likgiltighet är min värsta fiende mot kampen mot vikten.
Jag måste hitta ett sätt att vända den känslan.
Jag hoppas att eftermiddagen, när jag fokuserar på mig själv, kan vara en bra start för det.

Och sedan tror jag att pulver-ätandet kommer igång på allvar när jag nu lagt dessa "störande element" bakom mig.

Tack alla bloggläsare som hållit ut trots oregelbunden uppdatering sista veckorna, och tack för kommentarer och mail! Ni är min livlina!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Den där likgiltigheten är så hemsk, man bryr sig inte det minsta om vad man stoppar i sig eller vad som händer och sker. Man är inte glad, inte lessen, ser inget roligt i någonting. Hoppas verkligen att du lyckas komma ur tänket och få lite positiv energi snart:)

KRAM

2009-06-04 @ 09:20:03
URL: http://fettofinito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0