Att hitta normalläget

Dagens vikt: 93,5 kg.
Minus ett halvt kilo.
Äntligen!

Känner att jag kan slappna av lite mer nu, och har nya krafter inför sista pulverveckan.
Samtidigt måste jag börja förbereda mig mentalt för sommaren.
Hur ska jag tänka - hur ska jag förhålla mig till mat, glass, godis, chips, vin, ost, choklad och allt annat gott som jag så gärna stoppar i mig lite för mycket av.

Fick en liten aha-upplevelse när jag var hos min terapeut senast. Jag tänker på något sätt fortfarande som det här läget, när jag tänker på vad jag äter, när jag motionerar regelbundet och strävar mot min målvikt, som något tillfälligt. Att det jag gör nu är undantaget och när jag frossar loss är normalläget.
Inte undra på att det blir kämpigt.

Måste ställa om i hjärnan så det är normalläge att sköta om mig. Inte så att jag menar att jag ska gå på pulver ständigt, just själva pulverdieten är tillfällig, men tankesättet att äta sunt för att nå och behålla den vikt jag vill ha, det ska vara normalläget. Det är det andra, när jag överäter och hetsäter och lägger på mig vikt, som är undantagen.

För övrigt jobbar jag bara fyra dagar till innan semester.
Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0