Varför är det så svårt att äta normalt?

Halvtid i semestern. Halvdåligt väder, heldåligt humör.
Förldrarna har nu åkt hem, och det blev lite som att öppna en sluss. Efter att ha tvingats att sköta mig hyggligt i några dagar så började jag frossa i glass, kakor och godis.
Har ätit så jag mår illa.
Usch.

Förstår inte varför det är så himla svårt. Det är som att jag ger upp i förväg, att jag bestämt mig för att jag inte klarar av att hålla en vettig balans. Att jag bara skjuter problemet framför mig, och tänker att det här tar jag igen när jag börjar på cambridgekuren igen...

Hmm.
Försöka lura mig själv har jag alltid varit bra på.

Men tänker försöka använda "halvtiden" till en omstart.
Den första halvan blev inte bra, men den andra halvan kan bli bättre.
Jag behöver inte glass och kakor varje dag.
Jag kan ju det här, har gjort det förut, och klarat av att hålla matsedel och struktur över längre perioder. Så de knappa tre veckor som är kvar av semestern ska inte vara några problem.
Basta.

Men tänk så mycket enklare det skulle vara med lite sol och värme, så man inte kände sig så instängd och uttråkad om dagarna....




Kommentarer
Postat av: Tjica

Halvtid är svårt. För dig handlar det alltså om semestern - anar att du kanske haft något särskilt mål med den. När jag själv stod mitt i mina terapiveckor blev jag uttråkad och bara less. Som en sorts medeltidskris. Det var pestigt men gick till sist över.



Som du skriver så vet du ju att du också klarar att ha struktur över långa perioder. Du för en kilokamp, det är inte kattskit. Tycker du kan kosta på dig mer självgodhet :)

2009-07-25 @ 16:22:28
URL: http://www.tjica.se.se
Postat av: Helena

Att ändra vanor är jätte,jättesvårt! Tror det är "normalt" att man faller tillbaka i gamla vanor i mellan åt, och på nått sätt "unnar sig att frossa" när man ändå förstört dieten. Så har jag haft det de senaste dagarna, men nu ska jag ta nya tag! Önskar dig lycka till, vännen!

2009-07-28 @ 16:54:22
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0