Tvärstopp

I går eftermiddag tog det bara tvärstopp.
Stod helt plötsligt inte ut en sekund till med enbart pulver. Känner igen den där otåliga känslan från tidigare när jag är nära att bryta min kur. Nu blev det dessutom så mycket som lockade samtidigt - inte minst tårtfika hos kompisen som mini-firade sin födelsedag trots allt...

Som alltid är det nu svårt att hitta tillbaka till normalläget. Känner också att jag lite tappat bort att laga mat åt mig själv. Det har varit så mycket fokus på pulver så lång tid, och de uppehåll jag ändå har haft har för det mesta varit i samband med någon resa.

Måste sätta mig ner och göra upp en mat-plan. Även om jag inte följer den till punkt och pricka är det viktigt att ha någon form av grundplanering att utgå i från, om inte annat så jag kan storhandla och slipper ständiga besök på affären...

Vikten tog genast ett skutt uppåt också, vilket inte är så mycket att säga om. Vet att jag lägger på mig ungefär två kilo i vätska när jag går från pulverläge till äta-läge... Så länge vågen inte sticker över typ 94 så behöver jag inte vara orolig, då är det i stort sett bara vätska och inte riktig viktuppgång.

Har ätit grillad kyckling och broccoli till lunch, och lutar åt en sushi i kväll. Vi får se. Storhandla blir det först på fredag, eftersom jag åker bort två dagar till en kompis i morgon.

Är för övrigt riktigt less på allt regn.
Det är inte kul längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0