Föräldrar, spring och akuten...

Har mina föräldrar på besök, därför blir det lite si och så med uppdateringen...

Har i varje fall precis varit ute på min runda i Gammliaskogen, och det känns bara skönt. Lyckades springa rätt många korta sträckor i dag, en till och med i lite uppförslut. Kändes bra att få ta ut sig riktigt ordentligt.

Annars är dagarna fyllda med marknadsbesök, caféer, affärer och lite turistande.
Lagom semester med andra ord.

Mindre kul var det i fredags då jag under dagen fick mer och mer ont över bröstet. Det kändes som att det strålade från bak i skuldran, men det var över bröstet på vänster sida som det gjorde som mest ont. Under dagen började det  ondadessutom stråla ut i vänster arm, som halvt domnade av.

Jag fick nästan panik eftersom det är klassiska tecken på att något är fel på hjärtat, men jag tyckte samtidigt att det lät osannolikt. Jag har aldrig haft hjärtproblem, är i bättre form än någonsin och är dessutom "bara" 40 år. Men ju ondare jag fick, desto räddare blev jag. Efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen så blev det till slut ett besök på akuten och EKG.
Som givetvis var hur fint som helst.

Läkaren konstaterade att jag har en kraftig inflamation i ett muskelfäste bak i skuldrad. Eftersom det inte finns några nerver i muskelfästet så kan hjärnan inte exakt koppla ihop vart det gör ont, och då kan smärtan "sätta" sig lite var som helst i närheten.

Se där.


Kommentarer
Postat av: Bittan

..kikar in och ser hur du har det !

Var rädd om dig !

2009-07-21 @ 18:21:30
Postat av: Helena

Skönt att det inte var något fel med hjärtat, för jag förstår att man blir rädd när det känns så där.



Låter annars som en härlig semester, och skönt med motionsrundor. Försökte mig också på att springa lite sist, men inser att det får vänta tills jag gått ner mer. :-)

2009-07-22 @ 07:20:38
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0