Fokus på det som är bra

Först: tack Helena för peppande ord!
Du har så rätt, jag är så snabb på att döma mig själv och glömmer bort allt bra jag har gjort. Det gäller att kunna vara lugn i att jag kommer att klara av den här dippen också, för det har jag gjort tidigare. Och nu är det sommar, och då gäller liksom inte samma regler som annars...

Annars är det som förut. Kämpar på för att hitta en balans, men i stället för att fokusera på det som jag inte är nöjd med så ska jag försöka ta fasta på det som är bra. Vikten väljer jag fortfarande att inte ta reda på. Det tar jag itu med senare, helt enkelt. Nu lägger jag allt mitt fokus på att förstärka det som fungerar, och få in mer och mer av vardagen på min "bra-lista".

Saker som varit bra de senaste dagarna:
jag har kunnat begränsa mig och inte vräkt i mig ursinningslöst trots att jag haft möjlighet till det.
jag är sakta men säkert igång med att röra mig mera igen.
jag har äntligen gjort min veckosallad, så nu finns det ingen ursäkt kvar för att inte äta rejält med grönsaker till varje mål.
jag har valt cambridge i stället för att köpa hamburgare eller pizza ute.

Vad står på din "bra-lista"?




Kommentarer
Postat av: Helena

:) Tack! Roligt att du blev lite peppad av mina ord! Blir jag glad för!



På min "bra-lista" står att jag kommit igång med promenader på allvar nu, och det känns så skönt! :)



Duktiga vi är!! hihi

2009-07-16 @ 18:04:10
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0