Famlar efter balans

Jag har lite svårt att hitta rätt nivå på mitt ätande.
Det är ta mig tusan så mycket enklare att bara gå på pulverkur, för då vet man vad som gäller.
Nu så känner jag att jag famlar, och jag har så svårt att inte stoppa i mig lite för mycket onyttigt.

Har i varje fall gjort upp en plan nu, och köpt hem mest nyttigheter till kyl och skafferi, så jag hoppas att jag snart hittar rätt. Kör lite GI-inspirerat tänkte jag, så i dag blir det en Ceasarsallad till lunch, bortbjuden på grillat i kväll, och i morgon GI-hamburgare och chevre-rostas med blomkålspuré till middag.
Och så min veckosallad. Som ännu inte är gjord.... men dagen är ju lång!

Motionen ska också i gång på allvar igen. Sitter just nu ombytt och är på väg ut i Gammliaskogen. Det ska bli så skönt. Tror att det kommer kännas bättre i både kroppen och knoppen efter en genomkörare.

Tror också att vädret spelar stor roll. Alla dessa tråkiga regndagar gör mig inaktiv, och när jag är uttråkad så hamnar jag framför tv:n eller datorn, och blir snabbt sugen på något onyttigt. Häromkvällen proppade jag i mig en påse smågodis, vet inte när jag köpte smågodis sist!

Men nu vänder det.
Hoppas jag.



Kommentarer
Postat av: Helena

Lycka till med allt!! :-)

2009-07-11 @ 21:42:04
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0