Plus två kilo, typ

Jo, jag vägde mig i morse. Har velat fram och tillbaka, men kom fram till att jag måste fejsa vågen och acceptera utslaget. För hur jag än gör, så förr eller senare kommer jag märka av hur stor "förödelsen" är...

Försökte stålsätta mig mentalt för en katastrofvikt, så jag inte ska deppa ihop och ge upp.
Och riktigt så illa gick det nu inte.
102,9 visar vågen.
Det är ungefär 2,5 kilo mer än vad jag vägde veckan innan jul.
Nu vet jag att jag inte riktigt är "i kapp" när det gäller att tömma kroppens kolhydratlager, där är jag väl i morgon, så facit för ungefär tre veckors dåligt ätande är ungefär plus två kilo.

Det är inte klokt vad snabbt det går att lägga på sig!
Det är inte konstigt heller att vågen gått så snabbt åt det hållet med tanke på alla onyttigheter jag vräkt i mig.

Jag får se det här som en dyrköpt läxa, att jag måste hela tiden jobba med min motivation, och att jag kan inte än släppa tyglarna lösa för då spårar jag för lätt ur och ställer till det för mig.

Men nu kör jag på - januari ut med cambridge och ren kur är tanken. Jag hoppas att jag klarar det utan några större avbrott eller distraktioner. I så fall ska jag inte bara hämtat hem de förlorade kilona utan också tagit mig en bit under 100 innan månaden är slut.

Det positiva är att jag nu i början av en ren kur kan gå ner rätt mycket på kort tid, vilket förhoppningsvis kommer ge extra skjuts till motivationen och uthålligheten.

The only way is down.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0