Om siffror

Det går att luras med siffror hur mycket som helst.
Var hos min Cambridge-konsulent i dag för att köpa mer pulver och väga mig.
Klagade innan hur dåligt det gått, och hon tittade förvånat på mig. För enligt hennes noteringar har jag "bara" gått upp 0,7 kg över jul och nyårs-uppehållet.
Så i protokollet ser det finfint ut.

Men i verkligheten vet jag att det inte varit så bra som siffrorna visar...
Det har jag dock lyckats trixa bort genom att låta bli att väga mig när det var som värst. Så "katastrofen" direkt efter helgerna finns inte dokumenterad....

Hmm.
Jag undrar vem jag försöker lura egentligen.

Nu har jag snart kommit en vecka in på min nya vända med ren kur.
Och det går riktigt bra.
Förutom att jag känner mig hungrig och sugen nästan jämt.
Men som jag sa till kompisen AK i går -  att vara mätt är en överskattad känsla.

Dagens vikt: 101,5.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Men hej och hå! Det går ju bra för dig ser jag - tycker inte det var länge sen du var uppe i 105!?



Ang att lura sig själv - det är jag som bekant expert på...;-)

2009-01-12 @ 20:34:12
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Lina van der Putten

Hej! Tack så jättemycket va kul att du tycker det :) Jo jag får hålla koll på Youtube :) Följ gärna min blogg, jag uppdaterar den ofta =)

2009-01-13 @ 09:10:01
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0