Olika vikt-kurer

Hittade den här artikeln på nätet från tidningen IForm som jag tyckte var intressant att läsa. En näringsexpert som recencerar olika bantningskurer. Och det jag fastnade för var att han tycker att pulverdieter är rätt så bra, allra helst om man kör dem i kombination med lite mat då och då som består i stort sett uteslutande av proteiner.

Hallå.
Det är ju precis det som är min hemmasnickrad variant av Cambridge!
Känns bra.

Pulverdieter brukar ju annars sågas av olika experter eftersom det är en kur som inte gör något åt ett felaktigt beteende. Så om man inte jobbar med sina matvanor hamnar man tillbaka där man började. Jodå, helt rätt, men har man riktigt mycket att gå ner i vikt kan det vara rätt så bra att dela upp det och ta en sak i taget.

Han går inte in på GI-metoden eller HFLC, men med tanke på vad hans kriver om Atkins gissar jag att han inte gillar dem så värst mycket.... Men vad spelar det för roll. I varje fall GI tycker jag det finns så många verkliga exempel på att det fungerar, och många av de vikt-bloggar jag läser kör HFLC/Dahlqvist och det ser ut att gå bra för dem.

I slutänden tror jag att var och en måste bli salig på sin egen tro.
Att hitta det där som klickar för just mig, passar min kropp, min situation och mina mål.
Vad sedan metoden heter, eller vad experterna tycker, är mindre intressant så länge det funkar för mig och inte är skadligt för kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0