Motionsångest

Dagens vikt: 98,2.
Lite nedåt alltså.
Även om jag vill att det ska gå snabbare så är det i varje fall skönt att jag inte står still ännu en dag.
Och alla minus är bra minus, är min filosofi!

Kom mig ut på en promenad med kompisen AK i går kväll. Riktigt skönt. 45 minuter i hyggligt tempo, med broddar under kängorna. Förstår inte varför det är så segt att ta sig ut på promenad. Perfekt motion, gratis och effektivt, och dessutom riktigt kul när man får sällskap. Ändå är soffan sååå skön på kvällen, och har jag väl satt ner rumpan så blir jag gärna sittandes framför tv:n och laptopen.

Jag måste skärpa mig på motionssidan. Det har blivit alldeles för lite av den varan på det nya året. Men jag vet inte riktigt hur jag ska få igång mig själv. När jag väl har gjort min promenad, eller varit på min vattengympa, känner jag mig alltid nöjd och glad, men ändå får jag allt som oftast kämpa för att ta mig iväg. Jag har satt upp som mål att göra tre ombytta motionspass i veckan, och sedan promenader utöver det. Jag är inte i närheten av det målet i dagsläget.

Kanske ska jag hitta på någon belöning till mig själv - att när jag samlat ihop till typ 50 promenader (minst 30 min lång) så ska jag ge mig själv en belöning....
Hmm.
Jag får fundera vidare på den saken.

Hur gör du för att hålla motivationen uppe för motionen?

Kommentarer
Postat av: Martina

JAg tycker det är hopplöst svårt att motionera. Då har jag ändå betalt 60 min/vecka för att träna på arbetstid. Men den timman bjuder jag min arbetsgivare på allt för ofta. Det värsta tycker jag, med tre barn under sex år, är att jag nästan alltid är mer eller mindre förkyld eller sjuk. Å då kommer jag liksom ur rutinerna och sen tar det evigheter innan jag kommer igeån igen...

2009-01-28 @ 11:09:31
URL: http://fettofinito.blogspot.com
Postat av: Bittan

Jag har ju hundar så jag måste ju ut ! Och ju mer man går ju mer fodrar man,det blir ett behov ! Kanske tar lite tid att komma dit..men det kommer !

Jag vill ju gå raskt utan stopp,så ibland går jag ut utan doggsen,då lyssnar jag på mp3 ..sånt jag laddar hem från p3,kropp& själ,sommarprogramen ...Det tycker jag är toppen !

Kanske prova ?

Idag tänker jag, att mitt liv är mer värt,så varför slösa tid i soffan,det är nästan bara skit på den ändå ! Slöseri med min dyrabara tid ;)

Människan är ju i behov av belöning så det triggar ju ,hoppas du hittar något som du skulle kunna belöna dig med!

Ha en fin kväll !

2009-01-28 @ 15:05:31
URL: http://viktsteg.blogg.se/
Postat av: Lillgrisen

Tack för uppmuntrande ord! Det går snart över...



Angående motion och motivation så är jag med på en sida som heter funbeat.se, det är en gratissajt där man kan registrera sin motion, diskutera med andra och en massa annat. Man kan också sätta upp mål för sig själv, t ex 5 promenader i veckan, eller 1000 minuter i månaden. Då blir man lite peppad av att se hur man närmar sig målet. Gå med där så ska jag leta rätt på dig och sätta upp dig på min topplista :o)

2009-01-29 @ 11:21:59
URL: http://lillgrisen.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0