Lugn start

Första dagen tillbaka på jobbet efter långledigt över helgerna.
Får tack och lov en lugn start - dessutom med en ledig dag på fredag - så snacka om kortvecka!
Me like it!
Å andra sidan jobbar jag då söndag i stället. Inte lika kul...

Sitter just nu och fyller i 2009 års kalender med mitt schema och massa möten och jobb som är inplanerat. Det känns konstigt, det nya året blir plötsligt rätt så kort när man börjar bläddra mellan veckorna och månaderna. Dessutom börjar tankarna snabbt vadnra i väg till när jag ska ha semester, och hur det blir med jul nästa år, och om det finns plats för en liten resa till hösten....

Mest spännande är de dagar som jag nu får skriva in universitetet på. Jag ska gå en distanskurs i vår inom juridik och ser så fram emot det! Det blir inte många dagar jag ska vara på själva universitetet, men ändå, bara att få bryta av jobb-tristessen och vardagslunken med något som jag verkligen vill göra och gör för min egen skull är så inspirerande.

Annars är jag mest irriterad över att någon liten vikarie suttit på mitt rum under min ledighet och inte städat efter sig. Så nu har jag fullt med bananflugor runt skrivbordet. Inte kul.

Nystarten av cambridge går bra än så länge. Men jag måste skärpa mig då det gäller att dricka vatten. Det har jag tappat bort under "strul-tiden" och märker att jag dricker för lite. Funderar på om jag ska våga väga mig på fredag, då jag ska till konsulenten och köpa mer pulver... hmm... jag vacklar och velar fortfarande... någon som har en åsikt i frågan?

Kommentarer
Postat av: misss brightside

det är en riktig ambivalensfråga det där. Ett dilemma utan dess like. Om du väger dig och det visar dåligt resultat kommer du endera att bli peppad eller oerhört besviken och irriterad. Konsulenten har säkrt några goda råd att ge dig när du väl kommer dit.



Va kul med juridik. Jag ska läsa precis samma sak fast på heltid, ska bli sjukt intressant faktsikt :) Läste nåt liknande (mycket lägre nivå såklart) på gymnasiet och det är den kursen jag har haft mest användning för hela mitt liv faktiskt..

2009-01-07 @ 21:52:37
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0