Lugn dag

Även i dag är jag ledig från jobbet för att gå min kurs på universitetet.
Känns riktigt skönt - och jag gillar längden på dagarna: 10-12 och 13-15.
That´s it!
Skulle kunna vänja mej med ett sådant schema...

Nå, nu är väl tanken att man ska ägna resten av tiden åt att plugga, så helt slappt är det inte. Är bara så frustrerad över att mina beställda böcker inte har kommit. Nu har det tagit över en vecka - och det var utlovat inom 3-6 dagar. Dåligt. Så pluggandet får vänta tills bokpaketet kommer.

I går kväll firade jag med grillad kyckling, och hade lite ångest när jag ställde mig på vågen i morse.
Så knäpp man kan bli!
Men jag känner att jag så lätt fixerar mig vid siffrorna, och jag vill så gärna se resultat varje dag.
I dag fick jag dock nöja mej med att stå still (98,6 kg), vilket ändå är helt okej.
För ska sanningen fram så firade jag nog med lite mörk choklad också i går...
Ja, jag vet, jag är hopplös ibland.

Resten av kycklingen har jag precis ätit till lunch tillsammans med min cambridge-shake.
Gott gott.

Susanna undrar i en kommentar vart jag sökte mitt stipendium, men jag är ledsen Susanna, det håller jag för mig själv. Inte för att jag är ogin på något sätt, men jag har valt att vara anonym på bloggen och det här är precis en sådan uppgift som skulle kunna röja anonymiteten... Men det handlar om ett special-stipendium kopplat till det yrke jag har, kan jag säga... För mej är det viktigt att känna mig trygg i det jag skriver på bloggen - ni är min ventil! Här kan jag skriva fritt ur hjärtat utan att behöva ta hänsyn till människor runt om kring mej, eller för den delen känna mig allt för blottad för allt och alla.. Hoppas du förstår!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej igen!



Ja, självklart förstår jag! Just nu håller jag på att leta stipendier själv, så det var av det skälet jag undrade. Så - grattis igen!

2009-01-24 @ 01:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0