Lördagsvikt&jeans

Det var med viss vånda - efter gårdagens "choklad-olycka" - som jag ställde mig på vågen. Tyckte inte att det borde satt några större spår. Å andra sidan är det ju lite speciellt att gå på cambridgekuren, får jag i mig för mycket kolhydrater så binder jag vätska som syn på vågen... så jag var inställd på att stå still eller kanske få något hekto plus.

Men vågen var snäll och pekade nedåt.
Dagens vikt: 98,3.
Total viktminskning: 24,5 kg.

Plockade fram de två par jeans jag köpte på mellandagsrean i Stockholm. Då satt de som skruvstäd, och var inte att tänka på att använda. Men hoppsan - nu är det verkligen dags att börja slita på dem innan jag krymper ur dem!
De sitter perfekt i storlek nu! Och då är det ena paret (Zizzi Jeans) bara i storlek 44. Visserligen tjockisstorlek 44, men ändå! Det var inte länge sedan jag köpte byxor i storlek 54...

Längden är som alltid ett problem för mig, med bara 161 cm över havet så måste jag alltid lägga upp jeans. Första paret är nu avklarat, och det andra har jag måttat in. Men jag tror faktiskt att jag ska kosta på mig att lämna bort dem till en riktig sömmerska och få det snyggt gjort. För det är ett par riktiga dyr-jeans som jag fyndade: nedsatta från 1.399 till 399 kr. Jag tror aldrig jag har ägt något plagg som kostar så mycket.

Ska nu kika lite på damernas störtlopp (heja, Anja!) och sedan bege mig ner på stan för att uträtta några ärenden. I kväll ska jag se film hemma hos bästa kompisen AK och hennes familj. Ska nog unna mig ett glas vin också, om hon bjuder... 

Det känns som att det blir en bra lördag.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Men du...Så härligt ! En bralördag för dig !

2009-01-24 @ 12:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0