Tjejkväll & pluggdag

Dagens vikt: 97,2 kg.
Litet minus från i går.

Hade lite tjejkväll med AK och M i går, och jag unnade mig faktiskt både ett glas vin och en liten bit mörk choklad. Det kändes trevligt. Är samtidigt nöjd med mig själv för att jag utan problem avstod från att äta middag med dem (anslöt efteråt) och lät bli efterrättsglassen som senare dukades fram. Glass! Jag som älskar glass, hade nu inga problem att låta bli.

Det blev en del viktprat i går kväll, båda mina kompisar vill och behöver gå ner si så där 10-15 kg, och funderar hur de ska göra. Jag får mycket pepp och beröm av dem, men också en hel del frågor och kommentarer,:

"Men kommer du verkligen kunna hålla din vikt när du slutar med Cambridge?"
och
"Hur länge har du tänkt hålla på - va, till sommaren, men går det verkligen?"
eller
"Om du är så duktig hela veckorna kan det väl inte vara någon fara med en middag på helgen"
och
"Ett glas vin till kan väl inte spela någon roll, kom igen nu"

Jag vet att de menar väl, men det är inte kul att behöva förklara och försvara sig, och framför allt så är det inte roligt att känna sig som en tråkmåns. Inte så att det blir jobbigt eller otrevligt, de respekterar mina val absolut, men ändå...  Samtidigt tror jag att de börjar bli lite stressade av min framgång.

I dag ska jag ägna mig åt att plugga. Inser att jag måste börja så smått för att jag ska hinna med alla uppgifter och den litteratur vi ska ha läst till nästa träff på distanskursen om tre veckor. Vojne, vojne - jag har inte pluggat på 20 år så det ska bli spännande att se hur disciplinerad jag klarar av att vara.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Varför skulle det vara tråkigt att tänka på sig själv och sin hälsa ?! Det omnågot borde ju vara väldigt imponerande ! Näää,känn inte så,sträck på dig och tänk att du är bäst,du gör något för din egen skull ! Grupptrycket ,som finns överallt måste man stiga över ! Du vet bäst själv!

Eller hur ;) Tjapp..Visa dom....;)

Ha en fin Lördag !

2009-01-31 @ 12:37:47
Postat av: Martina

Vad stark du är!! Jag hoppas jag kommer kunna vara lika stark som du, öven om det är lite "lättare" eftersom jag ändå äter rätt så mycket mat ändå.

2009-01-31 @ 18:42:16
URL: http://fettofinito.blogspot.com
Postat av: Linda

Stort grattis till dina - 25 kg:-)



Kör du rent eller kombinerar du din CK??



Ha en skön söndag!

2009-02-01 @ 10:18:58
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0