Kläder, komplimanger och belöning

Jag fick nya katalogen från Ulla Popken i går, och har suttit och bläddrat och tittat. Mycket fina kläder där! Vill ha, vill ha! Men det är dyrt - och jag ska inte köpa på mig något nytt just nu eftersom jag krymper och hade tänkt fortsätta så.

Jag upptäckte Ulla P för ett par år sedan, och är glad att jag hittade något alternativ till HM och KappAhl när det gäller större storlekar. För kläder, framför allt lite tuffare kläder, har alltid varit ett problem. Jag har länge dragit storlekar mellan 52 och 56 och då är utbudet rejält begränsad. Min favorit är annars danska märket Zizzi som säljs på ett fåtal butiker, bland annat Åhléns i Stockholm. Men det är ju inte alltid jag har vägarna förbi där...

Att kunna köpa kläder utan att vara begränsade till ett fåtal märken är något jag verkligen längtar efter!

Dagens vikt: 101,3.
Det fortsätter stadigt nedåt med andra ord. Känns så himla bra.

Jag är fortfarande inte i kapp till den vikt jag hade innan jul (100,5) men de senaste dagarna har jag fått flera kommentarer och komplimanger från kollegor på jobbet. Det är kul att de märker förändringen, och peppar och uppmuntrar, men samtidigt känns det konstigt då jag fortfarande känner det som jag håller på att reparera ett stort misslyckande från jul-uppehållet...

Men just nu känns det som att inget kan stoppa mig. Jag kommer att klara det här. Det var länge sedan jag kände mig så säker och övertygad, och det känns bra. Jag vet hur skört det är, men just nu tänker jag bara surfa på framgångsvågen så länge den varar. Funderar på att ge mig själv en rejäl belöning när jag blivit tvåsiffrig. Har länge velat ha tuffa lampan pistillo eller pistillino men inte tagit mig råd. Kanske ska jag ge mig själv en sådan i belöning... Om jag går på den mindre pistillino kan jag köpa en nu när jag blir tvåsiffrig, och en till när jag nått under 90 kg. Det skulle bli himla snyggt på min vägg, och samtidigt en ständigt påminnelse om hur bra jag kämpat.


Pistillino. Bild från lamplagret.se

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Zizzi finns i Sundsvall och Birsta city också........det är lite närmare..

2009-01-13 @ 09:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0