Hej söndag

Hmm, några hekto uppåt på vågen i dag.
Illa, illa.
Gillar det inte.
Men det är inte så konstigt - det har varit en hel del småfusk på slutet, så att det förr eller senare skulle sätta sina spår är väl inte så konstigt. Allt detta toppades med 2 glas vin i går hemma hos goda vänner. Och alkohol och viktminskning går definitivt inte ihop (massor med kolhydrater).

Men det är bara bryta ihop och ta nya tag.
Nu är det slutfuskat på ett tag.
Basta.

Har en söndag full med olika småpyssel som jag ska försöka hinna med:
- veckotvätten
- dammsuga lägenheten
- plocka undan, rensa i tidningshögar
- vattna blommorna
- lägga ut nya kläder på Tradera
- simning med träningskompisen H
- svänga förbi Apoteket för diverse inköp
- kolla in alla favoritbloggar

Och allt detta medan det är massor med trevligt att se på tv:n. Jag gillar att följa med i vintersporter som alpint och skidskytte, och TV3 kör avsnitt av Top Model Kanada som jag inte sett förut. Apropå Top Model Kanada så såg jag en intressant episod i går; en fys-tränare som slog sönder vågen för tjejerna och sa att vikten var ett dåligt mått. Själv var han extremt vältränad, utan att vara så där bodybuildaröverdriven - och hade endast 5 procent kroppsfett. Men enligt vågen/BMI så räknades han som överviktig. Så centimeter runt midjan och hur du själv mår och trivs med din kropp är de bästa måtten, enligt honom. Klokt sagt.

Nä, dags att sätta fart om jag ska hinna.
Ha en skön söndag.

Kommentarer
Postat av: Starlight

Tack för dina snälla ord. =)

Känner mig verkligen taggad.



Hoppas du klarar att icke-fuska ett tag nu.

Och jag önskar dig en bra söndag



kram

2009-01-25 @ 10:58:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365
Postat av: Bittan

Det går nog lite upp och ner..Väger du dig varje dag?

Jag "tror på" att man ibland måste få unna sig något som är lite extra ,kanske vin eller så..utan att känna dåligt samvete.

Jag smaskade i mig glasstårta igår, en normal bit och sopade iväg tanken att det var dåligt..Nu var det ju ett "bra" allternativ på gosak...men ändå ,)

Ha en fin dag !

Bittan

2009-01-25 @ 12:43:49
URL: http://viktsteg.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja att inte stirra sig blind på vågen är nog rätt klokt.. Jag både väger & mäter mig numera..



Lite småfusk har du väl varit värd & lycka til nu med fusket:-)

2009-01-25 @ 20:18:01
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0