Glad!

London, here I come!
Nåja, inte riktigt än. Men fick nyss veta att jag fått ett stipendium jag sökt för att gå en språkkurs i två veckor i London i vår
Jag är så himla glad!

Jag behöver nu och då prata engelska i mitt jobb, och alltid mått dåligt över att jag är rätt så dålig på det. Känner mig så himla osäker i uttalet och har ett begränsat ordförråd.
Men nu ska det alltså bli ändring!

Språkkursen jag vill gå är en konversationskurs för yrkesverksamma vuxna som vill förkovra sig i att prata och förstå språket. Den arrangeras flera gånger under året, och jag tänker sikta in mig på den som går i mitten av maj. Eller kanske juni... Måste synka ihop det med både jobb och universitetsstudierna... Pust, det är mycket nu!

Men oj vad jag ska shoppa kläder i London!
Nu har jag verkligen fått en ny morot att fortsätta resan mot normala storlekar.

Jag har haft riktigt flyt med stipendier här på slutet - det här är det andra stipendiet jag får på bara några månader (det förra är för att läsa den distanskurs i juridik som jag precis börjat på).
Men ta mig tusan - jag är värd det!

Jag måste leta rätt på fler stipendier att söka...

Kommentarer
Postat av: Susanna

Grattis! Vad kul! Var sökte du någonstans?

2009-01-23 @ 00:03:31
Postat av: Bantarbritta

Grattis, vad kuuul! :D Både att få stipendium och sen få åka till London! Varit där förut?

Jag fick tre stipendium när jag var yngre, det var en sån lycka varje gång, och är verkligen motiverande! :) Tän om det fanns ett "gå ner i vikt"-stipendium, kanske man skulle ta och starta en fond? ;)

2009-01-23 @ 12:11:33
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0