Det tjugofemte kilot


Nedräkning pågår...

Vågen gjorde ett skutt nedåt i morse.
Härligt!
Känns riktigt skönt, då jag tycker det varit mikrosteg på slutet, med tanke på att jag ändå kör cambridge och då borde få rejäl utväxling av kuren varje vecka.

Dagens vikt är 97,4 kg, och jag börjar så smått vänja mig vid att jag faktiskt är under 100 kilo.
Det här betyder också att jag i dag kan bocka av en liten milstolpe till: jag har nu gått ner 25 kilo sedan starten i augusti förra året. Rättare sagt så har jag avverkat 25,4 kilo (varje hekto räknas, eller hur!).

Det känns helt ofattbart.
Jag är så glad och stolt över mig själv.

Samtidigt ligger det och pyr en osäkerhet - när kommer det stora bakslaget?
Klarar jag av att hålla det här?
Eller ska jag misslyckas än en gång och äta upp mig alla kilon jag nu har kämpat bort?
Jag försöker hålla en sund distans till de tankarna. Det är nog bra att inte känna sig allt för säker, för då riskerar jag att bli oförsiktig och slarvig. Samtidigt kan jag inte gå och vänta på "katastrofen" eller älta oron, då riskerar det att bli en självuppfyllande profetia.

Som så mycket annat i livet handlar det om att hitta en balans.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Grattis!

2009-01-30 @ 08:30:47
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anna

grattis & trevlig helg !



var med och tävla om ett hälso/tränings kit i min blogg =)

Postat av: Bittan

Stort Grattis !!

Grubbla inte på bakslg...njut och tänk bara framåt och positivt ! Det går bara bättre då..

Lyssnade igår på ett gammalt program om "äta" från kropp& själ,det var jätteintressant !

Hur vi äter,och varför,och varför vi äter mer än vi behöver,tankarna som styr..

Det sitter i huvudet, inte i magen..

Trevlig helg !Ps köp tulpaner

2009-01-30 @ 10:06:02
Postat av: Vendela

Gud vad duktig du varit!! Varje gång jag kikar in här så har du minskat i vikt :-)



...och du...TACK för dina GODA och KLOKA råd :-)



Kram o trevlig helg!

2009-01-30 @ 14:42:57
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Martina

Så underbart! Tycker inte du ska gå och vänta på bakslaget utan njuta av att du lyckas så bra!

2009-01-31 @ 10:05:09
URL: http://fettofinito.blogspot.com
Postat av: Starlight

Såååååå duktig du är !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis!!!!!



Ta sallad till burgaren - blev riktigt gott. Fräsch och god med. =)



Kram !!

2009-02-02 @ 20:56:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0