Vin och vatten

Tja, har inte så mycket att berätta.... läget är som förut.
Ömsom vin, ömsom vatten
Får inte till ren kur med cambridge, men försöker fortfarande.
Tar inte ens en dag i dagen - utan det är en timme i taget som gäller just nu.

Enda fördelen är att jag nu i helgen gjort mig av med de sista frestelserna i frysen.
Nackdelen är väl att jag åt upp dem...
Nu gäller det att inte handla på sig mer reservmat utan att jag nöjer mig med det jag har hemma.
Jag kan inte lita på mig själv, så jag får hålla mig borta från affären så mycket jag kan, helt enkelt.

Har inte vägt mig på några dagar.
Ska ta itu med det oxå.

Positivt: promenad lördag, simning söndag. Bra motions-helg.
Negativt: fortsatt fuskande....
Att se fram emot: gourmetmiddag på lördag med tjejkompisarna.
Vi har komponerat en meny som får smaklökarna att dansa av glädje.
Den dagen blir det officiellt uppehålla med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Tankar bara...saknar du "tuggandet" ? Är det det..eller sötsuget som gör att du fuskar...eller,är det för att du ,förstå mig rätt nu...för att du "är" en liten fuskare,för att du lever upp till dina förutfattade avsiker..Du fuskar,för att det är så du gör...Du litar inte på att du klara det, så då är det lika bra att fuska lite,så du får bekräftelse på att det är sant...

Ta det inte som negativ kritik, men så har jag tänkt,då jag har fuskat,satt en stämpel på min egen panna att jag har dålig karaktär,det är bara så...så fusk är inget att bry sig om,tar nya tag sen..

Skala och gör småstavar av morötter ,lägg dom i kalltvatten i kylskåpet och tugga med gott samvete när suget kommer !

Tänker på dig /kram Bittan

2009-02-16 @ 14:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0