Vattengympa&varmkorv

Har längtat efter en hamburgare med strips och varm cheddarost hela dagen.
Har riktigt känt smaken i munnen, nästan hallucinerat om det...
På väg hem från lunch körde jag till och med förbi Max och kollade in kön.

Men jag stod emot.
Inget skrovmål. Ingen cheesburgare.
Det är jag nöjd med.

Däremot är det fortsatt svårt att hålla sig till cambridge, så jag har gett upp att försöka.
Accpeterar att jag har en svacka nu, och växlar över till blandad kur. Det betyder att jag äter något mål mat om dagen, utöver min cambridge. Har hur som helst ett planerat uppehåll lördag-söndag då jag ska på fest.

Det känns bättre så.
Då behöver jag inte gå med ständigt dåligt samvete, ständigt kämpa med mig själv, utan nu tar jag det lite lugnare några dagar.
Ger mig själv en liten paus.
Tror att jag kan undvika "ät-attacker" på det här sättet också.

På måndag är det ren kur som gäller igen.
Det långsiktiga målet ligger kvar.
Jag SKA fortsätta nedåt i vikt.
Under 90 kg till påskhelgen gäller fortfarande!

Är också nöjd över att jag tog mig i väg på vattengympan i kväll.
Men hamburgaren hägrade i bakhuvudet på vägen hem, och efter ett träningspass så skrek magen efter mat.
Så det bidde en varmkorv på Preem i stället.
Himmelskt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0