Vågen skämtar med mig aprillo....

Fick skrämselhicka när jag ställde mig på vågen i morse.
97,7 kg - alltså ett halvt kilo PLUS sedan i går!
Klev av, satte mig helt matt på sängen och tusen tankar började snurra.

Men tänkte att det kan inte stämma, så jag testade igen.
Och igen.
Och en gång till.
Då fick jag - alla tre gånger - samma vikt som i går.

Puh, vilken lättnad. Jag har nog aldrig varit så glad över att stå still som i dag. Men fick mej en rejäl tankeställare, för nog har jag varit lite slarvig de senaste dagarna. Det har "unnats mej hit" och "unnats mej dit". Inga stora utsvävningar, men ändå sådant som definitivt inte hör hemma på ren kur. Och jag vet hur lätt jag drar i väg och lägger till först en liten chokladbit, sedan en stor chokladbit, sedan något till och sedan är jag fast...

Skärpning.
Jag vill inte att det som hände i morse händer på riktigt.

På lördag har vi fest på jobbet, och då ska jag äta och dricka som vanligt.
Då ska jag unna mig, för det har jag bestämt mej för i förväg.
Fram till dess är det principfast cambridge-kur utan utsvävningar som gäller.
Basta.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hm...har också gått upp 4 hg,fast jag vägde mig bara en gång...kanske borde prova igen?!

Fast jag ska ställa bort vågen,bara ta det på fredagar...bara så himla svårt låta bli;)

Ha en fin dag/Bittan

2009-02-02 @ 08:58:12
URL: http://viktsteg.blogg.se/
Postat av: Misss Brightside

vilken lättnad det måste ha varit när det itne var så.. Herregud, det kan ju förstöra totalt om man plötsligt går uppåt såpass mycket. visst är det inte mycket, men nog mycket för att man ska bli modfälld.

2009-02-02 @ 18:33:51
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Linda

Ok, ja jag har ju börjat köra kombinerad med ett mål om dagen & det passar mig & min träning perfekt:-)



Hoppas du klarar av att inte unna dig något till festen;-)



Ha en skön kväll..

2009-02-02 @ 23:30:01
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0